همسرانه

همسرانه

همسرانه

همسرانه

همسرانه

همسرانه - هر آنچه برای خانواده نیاز دارید و یک مشاور می تواند با روش های علمی به شما کمک کند تا در زندگی موفق باشید. مشاوره حضوری، تلفنی
۰۲۱۸۸۴۱۹۸۳۲ –۰۲۱۲۲۲۴۷۱۰۰ – ۰۲۱۲۲۳۵۴۲۸۲

  • ۰
  • ۰

زندگی زناشویی با شور و هیجان زیادی آغاز می شود که ممکن است تا چند سال اول زندگی نیز پابرجا باشد.

در حقیقت ترکیب شدن سه عنصر مهم صمیمیت، تعهد و میل جنسی منجر به شکل گیری نوع خاصی از رابطه در بین شما و همسرتان می شود که آن را از هر رابطه ی دیگری متمایز می کند.

شما با همسرتان احساس صمیمت دارید، در قبال او متعهد هستید و عطش جنسی موجود نیز رابطه تان را گرم تر و پرشور تر می کند.

غلبه بر دلمردگی
علی رغم وجود سه عنصر ذکر شده، پژوهش ها نشان می دهند که جذابیت جنسی به تنهایی قادر به حفظ صمیمیت و رضایت در زندگی زناشویی نیست.

به عبارت دیگر زوجین پس از مدتی، با عمل جنسی نیز مانند سایر اعمال موجود در ارتباط شان برخورد می کنند و این مساله می تواند خطر دلمردگی، رخوت و یکنواختی در زندگی را افزایش دهد.

اینجاست که روانشناسان از زوجین سوال می کنند :

” ایده های تان برای ایجاد یک رابطه ی صمیمانه چیست؟ آیا فکر می کنید صمیمت خود به خود ایجاد می شود یا برای آن طرح و برنامه ریزی خاصی دارید؟ برنامه ریزی های تان برای جلوگیری از یکنواخت شدن رابطه چیست؟”

روش شما برای حفظ صمیمت چیست؟
در حقیقت پاسخ شما به سوالات بالا تعیین کننده ی روش شخصی تان برای حفظ صمیمیت و طراوت در زندگی است.

در صورتی که معتقدید صمیمت به خودی خود ایجاد خواهد شد و یا از طریق اقدام به رابطه ی جنسی می توان شادی و طراوت را در زندگی پابرجا کرد، بهتر است بدانید که در اشتباهید.

مطالعات انجام شده در گروه زوجینی که پس از یک دهه از زندگی مشترک، همچنان احساس طراوت و تازگی را تجربه می کنند، نشان داده است که آن ها روش های خلاقانه ای را برای حفظ صمیمیت در زندگی شان ابداع کرده و به کار می برند که در ادامه در خصوص آن ها صحبت خواهیم کرد.


۱٫ زمانی به گفت و گوی صبح گاهی و خداحافظی اختصاص داده شود.
زوجین خوشحال و صمیمی حتی پس از گذشت چند دهه از زندگی مشترک شان، دقایقی از شروع روز را به گفت و گو با هم و بدرقه ی یکدیگر اختصاص می دهند.

این زمان می تواند شامل ۵ دقیقه به منظور آرزوی داشتن روزی خوب برای یکدیگر، در آغوش کشیدن و بوسیدن باشد.

۲٫ در طول روز با یکدگیر در ارتباط باشید.
پیام های عاشقانه ی غیر منتظره در طول دوه ی آشنایی پسر و دختر، برای آن ها بسیار دلنشین است.

ممکن است حتی پس از گذر سال ها، آن ها پیام های عاشقانه ی سال های اول آشنایی را مرور کنند و از یادآوری شان احساس شادی کنند.

بهتر است این وضعیت را در طول دوران زدنگی تان حفظ کنید و با ارسال پیام های زیبا، به همسرتان یادآوری کنید که به یادش هستید.

این مساله باتوجه به مشغله های مکرر افراد در دوران جدید، اهمیت بیشتری دارد و می تواند بسیار ضروری باشد.

از طریق این فعالیت ساده شما خوراک عاطفی همسرتان را به خوبی تامین می کنید و نیاز او به نوازش و توجه را برآورده خواهید کرد.

۳٫ پس از یک روز کاری، دقایقی را باهم بگذرانید.
گذران وقت پس از یک روز پر مشغله می تاودن تاثیر زیادی در کاهش تنش و ترشح هورمون های آرامبخش داشته باشد.

می توانید زمانی حدود ۳۰ دقیقه و یا بیشتر را به با هم بودن در پایان رو کاری اختصاص دهید و با هم در مورد این صحبت کنید که امروزتان چگونه گذشت.

 

منبع :راهکارهای طلایی غلبه بر دلمردگی در روابط همسران- مشاورانه

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی