همسرانه

همسرانه

همسرانه

همسرانه

همسرانه

همسرانه - هر آنچه برای خانواده نیاز دارید و یک مشاور می تواند با روش های علمی به شما کمک کند تا در زندگی موفق باشید. مشاوره حضوری، تلفنی
۰۲۱۸۸۴۱۹۸۳۲ –۰۲۱۲۲۲۴۷۱۰۰ – ۰۲۱۲۲۳۵۴۲۸۲

  • ۰
  • ۰

ترس از شیطان
فوبیای شیاطین یا ترس از شیاطین، یک فوبیایی می باشد که در اغلب مواقع ریشه در عقاید مذهبی دارد.

برخی از مذاهب بر این باور هستند که شیاطین واقعی هستند و عبارت از موجودات قدرتمندی می باشند که می توانند بر روی انسان های تملک داشته باشند، و باعث شوند که آنها به روش های غیر قابل فکر و غیر عقلایی رفتار کنند.

مذاهب دیگر بر این باورند که مالکیت غیر محتمل یا حتی غیر ممکن می باشد، ولی بر این باورند که شیاطین می توانند از طریق برخی روش ها غارت و ویران کنند.

با این وجود، سایر مذاهب بر این باورند که توانایی مالکیت ارواح بر روی ما مفید و موثر می باشد، و مراسم مالکیت روح یک بخشی از کارهای مذهبی معمول می باشد.

همه موارد فوبیای شیطان ریشه در مسائل مذهبی ندارند، ولی در صورتی که شما این ترس را داشته باشید، بررسی کردن سیستم عقاید فعلی شما و عقایدی که در زمان رشد داشته اید، می تواند مفید باشد.

برخی از افراد در هنگامی که از نظر ایمانی و اعتقادی دچار بحران می شوند یا تغییرات قابل ملاحظه ای در عقاید مذهبی آنها صورت می گیرد، یک ترسی نسبت به شیاطین پیدا می کنند.

اتفاقاتی که باعث می شوند شما دوران کودکی خودتان را مجددا ارزیابی کنید، همچنین می توانند باعث شوند که شما در مورد تغییراتی تحقیقی کنید که شما به عنوان یک بزرگسال انجام داده اید و شامل تغییرات صورت گرفته در عقاید مذهبی می باشند.

هالیوود
شیاطین همانند ارواح، بیشتر در فیلم های تاثیرگذار و رمان های دارای بیشترین فروش ها وجود دارند.

فیلم جن گیر[۱] که در سال ۱۹۷۳ منتشر شد، شاید مشهورترین فیلمی است که نشان دهنده تملک شیطانی می باشد، ولی شیاطین در فیلم های امروزی به عنوان موضوعات محبوبی در نظر گرفته می شوند.

تکنیک های تصویر سازی تولید شده از طریق کامپیوتر به هر فیلمی اجازه می دهد تا فیلم سازان آن، صحنه های به شدت ترسناکی را ایجاد کنند، در حالی که پلیر های بلو – ری[۲] و HDTV ها این امکان را برای ما فراهم می کنند تا تئاتر را در خانه تجربه کنیم.

این بدان معنا نیست که فیلم یک نوع فوبیای جدیدی را ایجاد می کند، ولی افرادی که از فوبیای شیطان رنج می برند، ممکن است که فوبیای آنها در نتیجه این فیلم ها تحریک شود.

[۱] The Exorcist

[۲] Blu-ray Players

مرکز مشاوره مگاروان
تجربه افسانه ها
تجربه افسانه ها عبارت از یک نوع تشریفات مذهبی است که نوجوانان و جوانان بزرگسال زیادی انجام می دهند.

افسانه های شهری در مورد مکان های شبه زده در سرتاسر جهان رایج می باشند، و اکثر داستان ها نشان دهنده یک مولفه شیطانی می باشند. معمولا این تجربه ها در طول شب صورت می گیرند.

کودکان به صورت مناسبی خودشان را برای مقابله با ترس آماده می کنند.

انتظارات می تواند بر روی ادراک افراد تاثیر بگذارد و نوجوانانی که افسانه ها را تجربه می کنند، معمولا انتظار دارند که یک تجربه ترسناکی را پشت سر بگذراند.

برنامه ریزی برای سفر، بازگویی مجدد داستان به صورت مکرر و هدایت کردن مسیر آنها به سمت پل ها یا بزرگ راه ها یا گورستان های تخریب شده همراه با دوستان در طول شب، منجر به بیشتر شدن انتظارات مربوط به دیدن ارواح و شیاطین در این افراد می شود.

فوبیا به شیطان بیشتر از افراد مذهبی با اعتقادات سطحی بروز می کند.

در این شرایط، متقاعد کردن آنها مبنی بر اینکه صداهای ناآشنا یا خطاهای بصری اثبات کننده واقعیت داشتن شیطان می باشند، به راحتی امکان پذیر است.

هر چند که تجربه افسانه ها می تواند نشان دهنده شجاعت آنها برای مقابله با ترس ها باشد، ولی تجربه کردن افسانه همچنین می تواند منجر به وخیم تر شدن یک فوبیای واقعی شود.

اکثر افراد یک افسانه ای را تجربه کرده اند و آنها را متقاعد کرده است که آنها فقط دارای یک سرنوشت ناگواری می باشند و این امر منجر به افزایش اعتقاد آنها به افسانه ها و در نهایت تحکیم یک فوبیا در آنها می شود.

فوبیای شیطان و کودکان
ترس ها به صورت قابل توجهی در بین کودکان جوان رایج می باشند، ولی بیشتر کودکان بدون داشتن هیچ نوع ترسی رشد می کنند.

شیاطین همانند لولو، می توانند محدود به تلاش کودکان برای معنادار کردن دنیای غیر قابل پیشبینی موجود در اطراف خودشان باشد. با این وجود، در برخی از کودکان یک سری فوبیاهای واقعی ایجاد می شود.

در صورتی که ترس موجود در کودکتان به صورت غیر معمول شدید باشد، یا در صورتی که وی شروع به امتناع از انجام دادن مواردی کند که در گذشته لذت بخش بوده اند و یا در صورتی که ترس به مدت بیش از چند ماه به طول بکشد، حتما در مورد وضعیت کودک خودتان با یک پزشک مشورت بکنید.

همچنین کودکان می توانند نسبت به فیلم ها، کتاب ها، برنامه های تلویزیونی و بازی های ویدئویی حساسیت بیشتری داشته باشند.

فعالیت های کودک کوچک خودتان را تحت نظر داشته باشید، و از مواردی که باید به صورت تنها تجربه کنید، لذت ببرید. عقاید خودتان را بیان کنید و با صداقت و به صورت ساده به سوالات آنها جواب بدهید.

 

منبع :مقابله با فوبیای شیطان- روانپزشک خوب

  • ۹۸/۰۵/۲۴
  • dr razavi

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی